ביטוח אופנוע

ביטוח חובה לאופנוע זה עסק לא פשוט. חברות הביטוח לא ששות לבטח נהגי אופנוע מ-2 סיבות עיקריות, האחת הקלות שבה ניתן לגנוב את האופנוע. לגנוב אופנוע זה די פשוט, בהשוואה לרכב, פשוט מעמיסים את אופנוע על טנדר ונוסעים...

סיבה נוספת שבעטייה חברות ביטוח לא ממהרות לבטח אופנועים זו הפגיעות של האופנועים. בגלל שנהג האופנוע חשוף יותר לתאונות דרכים ופגיע יותר מרכב בעל ארבע גלגלים חברות הביטוח העלו את מחירי הביטוח לאופנועים בכפוף להחלטות חוקיות שנתקבלו ברשות המחוקקת. ולא עזרו צעקותיהם והתרעמותם של נהגי האופנועים. טענות יש להפנות למפקח על הביטוח.

ביטוח חובה לאופנוע

כמו רכב מנועי רגיל, מחויב נהג האופנוע, על פי חוק לבטח את האופנוע בביטוח חובה. ביטוח אופנוע מגן על נהג האופנוע מפניי נזקים פיזיים שיגרמו לנהג כמו גם כיסוי לנוסע נוסף או להולכי רגל אשר ניזוקו מן האופנוע.

ביטוח לאופנוע משתנה בהתאם לסוג האופנוע ושימוש:

חברות הביטוח מציעות ביטוחים במחירים מיוחדים לאופנועים שנוסעים רק בסופי שבוע, מחירים מוזלים יותר, לכן כדאי לציין זאת במידה ופרט זה הולם את המציאות של נהג האופנוע. יש ממש פרמיה המיועדת לנהגים המתחייבים לנסוע רק בסופי שבוע. בניגוד לכך חברות ביטוח רבות גובות פרמיית ביטוח גבוהה לאופנועים וקטנועים שמיועדים לשליחויות. זוהי אולי פרמיית הביטוח הגבוהה ביותר לאופנועים.

  • אופנוע שטח - בכלליות ניתן לראות כי חברות הביטוח גובות פרמיה נמוכה יותר מנהגי אופנוע שטח, מאחר שאלה מאופיינים ביכולת מהירות נסיעה נמוכה יותר יחסית לאופנועים אחרים. ומאחר שחברות הביטוח יוצאות מנקודת הנחה שנהגי אופנוע שטח ייטו לנסוע יותר בשטח ופחות בכבישים ואוטוסטראדות.
    • אופנוע כביש – באשר לאופנוע כביש נוטות חברות הביטוח לגבות פרמיה גבוהה יותר מאחר שאופנועים אלו נמצאים על הכביש וצפויים לתאונות רבות.
      • *אופנועים רב תכליתיים – המדובר הוא על אופנועים המיועדים הן לשטח והן מיועדים לכביש. על פי רוב חברות הביטוח מחייבות את הנהג במחיר ממוצע. חברות הביטוח משכללות ממוצע בין אופנוע כביש לבין אופנוע שטח.

ביטוח מקיף לאופנוע

ביטוח מקיף לאופנוע כולל כיסוי במקרים של פגיעה באופנוע שלך כמו גם במקרים של פגיעה ברכוש של צד ג'. בנוסף ביטוח מקיף לאופנוע מגן על הנהג מפניי תאונה, גניבת האופנוע ושריפת האופנוע. את סכום הפיצוי אומדות חברות הביטוח בהתאם לשווי האופנוע בטרם הגניבה, למשל. כך גם במקרה של טוטאל לוס, סכום הפיצוי ייקח בחשבון את ערך האופנוע לפניי ששבק חיים. אולם חשוב לשים לב כי המבוטח מחויב סעיף השתתפות עצמית.

פרמיית ביטוח מקיף לאופנוע

גובה פרמיית הביטוח המקיף לאופנוע נעה בדרך כלל בין 8%-13% מערכו של האופנוע המבוטח. תעריפי ביטוח המקיף לאופנוע נקבעים לפי היסטוריית התביעות והתאונות של הנהג, על פי גילו ועל פי סוג האופנוע. חברות רבות מורידות משמעותית את הסכום במידה ורוכב האופנוע נוסע על אופנוע מעל 10שנים והיסטוריית התביעות שלו ללא רבב, קרי: גיליון התביעות שלו נקי. יש חשיבות גבוהה לתביעות חברת הביטוח שלך ביחס לתביעת חברת הביטוח של צד ג'. חברות הביטוח לא רואות בעין יפה גיליון המוכתם בתביעות רבות של חברת הביטוח שלך ונוטות להגדיל משמעותית את סכום הפרמיה במקרה שנהג אופנוע תובע את חברת הביטוח שלו.

באופן כללי חברות הביטוח גובות מחירים גבוהים כשמדובר בביטוח מקיף מלא לאופנוע וזאת מאחר שאופנועים מועדים וקלים לגניבה.

השתתפות עצמית

השתתפות עצמית בביטוח מקיף לאופנוע, כמו בביטוח רכב, זהו סעיף בו מתחייב המבוטח לספוג במקרה של נזק, תאונה וכו' – סכום כסף מסוים, סכום ראשוני.סכום ראשוני זה מנוכה מהפיצוי שניתן למבוטח. ניתן "להתחמק" או להקטין את סכום ההשתתפות העצמית על ידי תשלום חודשי נוסף המתווסף לפרמיית הביטוח השוטפת. על פי רוב ההשתתפות העצמית קבועה מראש וכדאי לשים לב לגבוהה בטרם חותמים עם חברת ביטוח זו או אחרת.

טואטל לוס

כאשר האופנוע מושבת או מפאת תאונה חמורה או מפאת גניבה יוגדר האופנוע כמצוי במצב של טוטאל לוס. במידה והאופנוע הוגדר כטוטאל לוס צפוי המבוטח לקבל את מרבית הסכום של ערך האופנוע בטרם נגנב או הושבת. יש טעם לברר בטעם מחליטים באיזו חברה לבטח מהו אחוז הטוטאל לוס אשר ממנה מתחייבת חברת הביטוח להחזיר את ערך האופנוע, כאמור, לפני שהושבת. את הערכת מצבו של האופנוע יבצע שמאי מטעם חברת הביטוח. הוא ינסה להעריך את ערך הרכב בטרם הושבת.

מקיף חלקי לאופנוע

קיימת אופציה לבטח את האופנוע ואת נהג האופנוע בביטוח מקיף חלקי. באופן כזה יינתן פיצוי במקרה של גניבה והתלקחות ובנוסף ביטוח מקיף חלקי יכסה במקרה של נזק לצד ג'. חשוב מאוד לוודא שהביטוח המקיף החלקי מכסה צד ג'. אם בביטוח מקיף מלא לאופנוע שילמנו עד 13% מערך האופנוע במקרה של נזק, במקרה של ביטוח מקיף חלקי לאופנוע, הכולל צד ג', כמובן, יכול לרדת משמעותית לעד 6%. זהו הבדל משמעותי ומובהק ועיתים שווה יותר מביטוח מקיף מלא.

מומחים רבים ממליצים לעשות ביטוח מסוג זה במקרה של ביטוח מקיף לאופנוע. בכל אופן המומחים ממליצים בחום לא לוותר ביטוח צד ג'.

ביטוח צד ג לאופנוע

כאמור זהו ביטוח שלא כדאי לוותר עליו בשום אופן. ביטוח צד ג' לאופנוע מכסה את נהג האופנוע מפני נזק שיגרם לרכבו או לרכושו צד ג'. ביטוח צד ג' יכסה גם הוצאות משפטיות ויחסכו ממך הרבה בלבולי מוח.

תעריפי הביטוח המקיף לרכב אינם גבוהים ועל כן משתלם מאוד לבטח את האופנוע בביטוח צד ג'. תעריפים אלו נקבעים על פי רוב לפי מספר הנהגים באופנוע והיסטוריית התביעות שלהם, עיתים גם ביחס לגילו של הנהג העיקרי באופנוע.

השתתפות עצמית

גם בביטוח צד ג' קיים סעיף ההשתתפות העצמית שמקבל תוקף במקרה של נזק ותאונה לצד ג'. שווה להשוות בין סכום ההשתתפות העצמית המחייבות חברות הביטוח.