ביטוח סיעודי - המדריך המלא להבנת התועלת והתנאים

למה בכלל צריך ביטוח סיעודי? הרי, אם יש חוק ביטוח ממלכתי, יש בכלל חשיבות לביטוחים פרטיים? אם אתם תוהים בשאלות והסוגיות האלו, אתם אנשים נבונים אשר דואגים לעתיד. בעולם כ"כ לא צפוי, אי אפשר לדעת מה יקרה בעוד דקה. לכן, נושא הביטוח הסיעודי כה חשוב.

לכל מקרה שלא יבוא חלילה, אנשים צריכים להיות מבוטחים בביטוחים אשר תואמים את אורך החיים שלהם, את הפעילויות בהם הם עוסקים, סוג העבודה שלהם וכולי. זאת, מכיוון שאף אחד מאיתנו לא יודע מה יגריל המחר, ולכן חשוב להיות מכוסים בשעת כל צרה שלא תבוא. לפי החוק בישראל, כל תושב בעל אזרחות זכאי לשירותי הביטוח הבאים:

  • ביטוח ממלכתי: חוק ביטוח ממלכתי קובע כי במקרה של חלילה אובדן כושר עבודה, נכות, תאונת דרכים וכולי, האדם יהיה זכאי לדמי ביטוח לאומי.
  • שב"ן: שירותי בריאות נוספים הם בעצם סוג של הרחבה של פוליסת הביטוח הממלכתי, כאשר שירותים אלו ניתנים בקופות החולים.
  • ביטוח פרטי: בין אם מדברים על ביטוח סיעודי או אחד מסוג אחר, ניתן לבחור לבטח את עצמכם בחברות הביטוח הפרטיות.

תביעת סיעוד: מתי מגישים ולמה?

תביעת סיעוד הינה תביעה אשר מוגשת לחברת הביטוח הפרטית בגין נכות, תאונת דרכים, מחלות שונות ובגין מקרים אשר עשויים להוביל לאובדן כושר עבודה בשיעור של 50%. זאת, בהנחה שהמבוטח מחזיק בפוליסת ביטוח בריאות פרטית. אם הפוליסה היא ממלכתית, התביעה מוגשת מול האגף לביטוח לאומי.

במקרים בהם הפוליסה היא פרטית, כמובן שיש להגיש את התביעה לחברת הביטוח. כדי לקבוע מי זכאי לתבוע תביעת סיעוד, סעיף 3 תשע"ו-2015 קובע כי מגישי התביעה צריכים לעמוד בקריטריונים שונים. למשל, קריטריונים הנקבעים במבחני ADL (מבחני בדיקת תפקוד כללי).

מסמכים להגשת תביעת ביטוח סיעודי

בין אם יש צורך להגיש את התביעה לאגף לביטוח לאומי, או שמא צריך להגיש אותה לחברת הביטוח הפרטית, חשוב לצרף את כלל המסמכים הרלוונטיים לתהליך הגשת התביעה. בתוך כך, הנה מה שצריך להגיש בצמוד להגשת תביעת ביטוח ממלכתית או פרטית:

  • מסמכים רפואיים: אלו יכללו מידע רפואי משלושת החודשים האחרונים וכן חוות דעת מומחים.
  • אישור הכנסה: למעט קצבאות ביטוח לאומי ואישורי רנטה, יש להגיש את כלל דיווחי ההכנסות הקיימות.
  • תעודת עיוור: יש לצרף תעודה זו במקרה הצורך, לרבות במקרים של לקויות ראייה.

 

יש לציין, ישנם מסמכים ואישורים נוספים אשר צריך לצרף לכתב התביעה. כדי שלא תפספסו דבר בתהליך, חשוב להתייעץ עם עורך דין תביעות ביטוח. עו"ד תביעות ביטוח סיעודי יוכל להכווין אתכם הכי נכון בתהליך וכן לסייע לכם בהנפקת המסמכים השונים.

גמלת סיעוד – מה חשוב לדעת עליה?

גמלת הסיעוד היא אותם דמי תשלום חודשיים, אשר מוענקים לעיתים גם בפעימה אחת (תשלום חד פעמי). זאת, במקרים בהם הפוליסה מופעלת. במילים אחרות, מי שמקבל גמלת סיעוד הוא אותו אדם אשר הגיש תביעת ביטוח בריאות סיעודי.

כאשר נקבעת גמלת הסיעוד, היא נקבעת בהתאם לשיעור הנכות של המבוטח, כאשר את דמי התשלומים ניתן גם להמיר בטיפולים שונים. בהתאם לשיעור הנכות, גמלת הסיעוד יכולה לנוע בין 1,472 ₪ ל-5,565 ₪ (רמת זכאות 1 – 6). יש לציין, הגוף שיעניק את הכספים יהיה האגף לביטוח לאומי, או חברת הביטוח הפרטית (בהתאם לפוליסה).

לסיכומו של דבר, ישנה חשיבות ענקית ברכישת הפוליסה הנכונה, שכן ביטוח זה אמור לכסות את האדם במקרה של צרה, ואפילו חלילה במקרים של אובדן כושר עבודה מוחלט. לכן הכי חשוב לערוך השוואת ביטוחים לפני שרוכשים פוליסה כזאת או אחרת.

מידע נוסף

מתי כדאי לפנות לעורך דין תביעות ביטוח?