שיווק חברות משכנתא

פרסום ברשת הפך בשנים האחרונות לאפקטיבי ביותר, לעתים אף יותר מפרסום במדיה הכתובות או אפילו בטלוויזיה. יעילותו של הפרסום ברשת אפשרי רבות הודות לביצוע תוכניות שותפים, המאפשרות שיווק ממוקד לקהל היעד ועלייה בחשיפה וברווחים בהתאם.

תוכניות שותפים? במה מדובר בדיוק?

עוד בטרם נלמד כיצד חברות משכנתא יכולות לבחור בשותף המתאים, חשוב שנבין מהי תוכנית שותפים. תוכנית זו מבוססת על שיתוף פעולה בין הלקוח, המבקש לחשוף את העסק שלו, לבין בעלי אתרים, בלוגים, פורומים וכדומה.

תוכניות שותפים מבוססות על תוצאות בלבד, כך שהלקוח שמבקש לרכוש שטח פרסום באתר מסוים, ישלם רק בעבור הצפיות או ההקלקות שהצטברו באותו חודש. כך למעשה, לקוחות אינם מתבקשים לשלם עבור השכרת שטח הפרסום, אלא רק בעבור הנתונים האמיתיים בשטח.

כיצד מוצאים תוכניות שותפים מתאימות?

חברות משכנתא לא יכולות לפנות לכל שותף בעל מדיה אינטרנטיות, אלא לבחור בשותף בעל אתרים מהתחום המתאים להן. לרוב, אנשים נשואים בשנות ה-30 לחייהם נוהגים לקחת משכנתא, ולכן צריך לבחור במדיה אינטרנטיות אשר בהן אוכלוסייה זו נוהגת לגלוש.

על כן, תוכניות שותפים שיתאימו עבור חברות משכנתא הן תוכניות שמבוססות על פרסום באתרים בעלי אופי כלכלי או אתרי הורות. באתרים מסוג זה, לקהל הגולשים תהיה אוריינטציה גדולה יותר לרכישת דירה, ולכן הסיכוי שיקליקו ויכנסו לעמוד הנחיתה של חברת המשכנתא הוא גבוה יותר.

על סמך מה מתבצע התשלום?

קביעת התשלום מבוססת על החוזה הנחתם בין הלקוח לבין בעל הפלטפורמה האינטרנטית. ניתן לקבוע כי התשלום ישולם על בסיס כמות מוגדרת מראש של צפיות או לחילופין, על סמך כמות מוגדרת מראש של לחיצות. ישנה גם אפשרות פחות נפוצה והיא לקבוע את התשלום על סמך רכישה של מוצר דרך האתר.

תוכניות שותפים המבוססות על הקלקות נחשבות איכותיות יותר מאשר תוכניות המבוססות על צפיות, וזאת משום שלחיצה על הבאנר היא הנעה משמעותית למכירה, בעוד שצפייה עשויה להיות פחות מחייבת. ככל שהחוזה שנחתם יתבסס על תוצאות איכותיות יותר, כך התשלום עבור כל תוצאה יהיה גבוה יותר.

תוכניות שותפים איכותיות

במידה ואתם, בעלי חברת משכנתאות, מבקשים למצוא פרטנר לתוכנית שותפים, עליכם לוודא בראש ובראשונה שפילוח קהל היעד של אותו אתר עונה לצרכים שלכם ותואם לקהל היעד שלכם. למרבית בעלי האתרים קיימת אפשרות לאסוף מידע אודות גולשיהם, נתונים שעליכם לבחון בקפידה על מנת לוודא התאמה אופטימאלית.

חשוב לזכור, בנוסף, כי תוכניות שותפים תהיינה מוצלחות רק בתנאי שנחתמו על בסיס חוזה הוגן. אמנם למרבית תוכניות השותפים קיים חוזה סטנדרטי, אך חשוב לא להסתמך על קביעה זו בלבד ולבחון בקפידה את אופיו של התשלום ומועד אספקתו.

הסוד הוא בפרטים הקטנים

סוגיה נוספת שחשוב לבחון היא איכותו של האתר הנבחר ומידת הפופולאריות שלו. רצוי לבחור באתרים בעלי טראפיק מכובד, כלומר - כמות כניסות גבוהה ביום. כמו כן, חשוב לוודא שהאתר לא מציע שירותים סותרים או מפרסם מתחרים, שכן אז הפרסום שלכם לא יהיה יעיל. הבחירה האופטימלית היא באתר תוכן אובייקטיבי ומעניין, המושך אלפי גולשים ביום.

הקפדה על אתר איכותי, גדול ומותאם לקהל היעד של רוכשי משכנתאות, אפשרויות תשלום גמישות, חוזה הוגן ותשלום המבוסס על תוצאות ממשיות - כל אלה יבטיחו לכם עלייה ברווחים ותחזוקן של תוכניות שותפים איכותיות וארוכות טווח.